Je werkt, hebt een druk sociaal leven en kookt gezond. Heel normaal dat je niet iedere week tijd hebt om drie keer naar de fitness te gaan. Geen zorgen: dankzij deze tips beweeg je voldoende tijdens je dagelijkse routine.

Voldoende beweging is belangrijk. Volgens een studie is niet bewegen zelfs ongezonder dan roken. Begin jij al te zweten bij dat idee, dan moet je volgende tips even lezen. Tijdens je dagelijkse routine beweeg je heel wat meer dan je denkt.

1. Poets als een flamingo

Twee keer per dag je tanden poetsen, dat is twee keer per dag een uitgelezen kans om even wat te bewegen. Ga op één been staan, zonder dat je jezelf ergens aan vasthoudt. Het is een goede manier om je balans te trainen. Doe het tijdens het koffiezetten, tandenpoetsen of koken.

2. Train je billen

Heb jij een zittend beroep? Dan train je je billen door ze regelmatig even aan te spannen. Probeer na ieder half uurtje even recht te staan, loop eens naar de koffieautomaat, het toilet of een collega. Bellen doe je uiteraard al wandelend en probeer eens een staande vergadering.

3. Beweeg tijdens de lunch

Nadat je eerste werkuren erop zitten, is het tijd voor de lunch. Gebruik die tijd om gezellig te wandelen met je collega’s, even naar de stad te fietsen en al wat boodschappen te doen of te gaan joggen. Zo ben je meteen verlost van die namiddagdip.

4. Train je beenspieren

Tijd om terug aan het werk te gaan. Blijf voor je gaat zitten even vijf centimeter boven je stoel hangen. Op die manier train je je beenspieren. Doe het ook voor je naar het toilet gaat en na iedere pauze.

5. Neem de trap

Ja, je kent het ondertussen al. Neem altijd de trap in plaats van de lift en parkeer je auto wat verder. Of nog beter: ga met de fiets naar het werk. Cliché tips, maar met groots resultaat. Vanaf nu ALTIJD toepassen dus.

6. Speel met de kinderen

Met je kinderen spelen is dé manier bij uitstek om te bewegen. Hol achter ze aan, speel gezellig buiten, wandel naar het park…

7. Maak het romantisch

Na het eten, wil je misschien nog even gezellig met je partner televisie kijken. Laat nu dat het uitgelezen moment zijn om het romantisch te maken én te bewegen. Zet de televisie uit en dans gezellig in de woonkamer, maak een heerlijke wandeling of ga samen sporten. Met twee is het leuker dan alleen.

Meer tips voor extra beweging:

(Bron: Margriet.nl)