Wil je wat meer energie? Grijp niet naar de espresso, want dat maakt je op lange termijn alleen maar vermoeider. Wat wél een langdurig effect heeft, is een stevige work-out. Met deze oefenigen krijg je tonnen energie én loeistrakke benen en billen. Doen dus!

Met deze 5 oefeningen train je verschillende spieren tegelijkertijd, waardoor je in no time stevige benen, buik en billen krijgt. Wist je trouwens dat je ook van deze sport mooie billen krijgt? Hoog tijd om ze boven te halen!

Strak in 5 stappen

Deze oefeningen herhaal je zo vaak je kan in 45 seconden. Tussen de oefeningen door, neem je geen pauze zodat bijna 5 volledige minuten aan de slag bent. Let er op dat je nek steeds ontspannen is. Trek je navel zo ver mogelijk in zodat ook je buikspieren meetrainen.

1. Tenen tikken

Maak een hoek van 90° met je bovenlichaam en benen. Span je buikspieren aan en probeer je tenen te raken. Ga zoveel mogelijk op en neer in 45 seconden.

2. Schaarbeweging

Deze ziet er eenvoudig uit maar is best lastig. Zwier je benen om de beurt naar boven en zorg ervoor dat je hielen de grond nooit raken. Zo train je been- én buikspieren.

3. Heupen heffen

Ga op je zij liggen en maak met je onderste arm een hoek van 90°. Zo til je jouw heup op richting het plafond en train je lovehandles, bilspieren en armen. Wissel na 45 seconden van kant.

4. Benen liften

Hierbij is het de bedoeling dat je steeds in omgekeerde plank blijft staan. Dat wil zeggen: heupen hoog en armen gestrekt met de navel naar het plafond toe. Lift je been op en neer en wissel na 45 seconden van kant.

5. Crunches

Bij deze trek je jouw lichaam samen als een veer. Breng je knieën naar je kin toe en zorg ervoor dat je hielen de grond nooit raken.

 

Zo begin je vandaag nog met sporten

Met deze 5 sporten verbrand je de meeste calorieën
6 tips om vandaag nog te starten met sporten
Zoveel uur moet je sporten om langer te leven