Als je nu een bijzonder sportapparaat verwacht of hoopt op een tip waarmee je in no time een strak afgelijnd lichaam hebt, moeten we teleurstellen. Toch is er een belangrijke tip die zorgt dat je sportresultaten opmerkelijk verbeteren. Wat het is? Een sportbuddy. Dus bel die vriendin alvast. 😉

“Ik merk echt dat het beter werkt als ik duo’s over de vloer krijg”, zegt trainer Ashley Borden aan Women’s Health. “Duo’s werken harder dan wanneer ze alleen trainen. Dat heeft vooral te maken met de competitie die er komt en het feit dat je elkaar motiveert om harder te gaan. Bovendien focus je minder om je eigen falen en meer op het verlang om als team samen te werken.” Niet zo vreemd dat Ashley dat merkt, uit onderzoek gevoerd aan de Michigan State University, bleek dat duo’s tot 200% langer sporten dan solosporters. Uit een studie gevoerd aan de University of Aberdeen bleek dan weer dat samen sporten goed is voor je sportfrequentie. Wie samen sport, doet dat vaker. Bovendien is het goed voor je mentale welzijn, je lacht meer en dat is natuurlijk alleen nog maar beter nieuws.

Natuurlijk kun je samen naar de Zumba of pilates gaan, maar zelfs thuis zijn er leuke oefeningen die je samen kunt doen. Inspiratie nodig? Hieronder vind je enkele video’s om samen te proberen!

De leukste work-outs met een buddy

Tabata

Tabata is een intervaltraining. Dat wil dus zeggen: zeer intensieve korte oefeningen worden afgewisseld met oefeningen van een lagere intensiteit. Samen even afzien dus.

Full body work-out

In deze 20 minuten durende work-out trainen jullie je hele lichaam. Je gebruikt enkel je eigen gewicht (of dat van je partner) en hebt dus helemaal niets nodig.

Voor starters

Al lang niet meer gesport? Deze partner work-out is perfect voor starters: de oefeningen worden duidelijk uitgelegd en op startniveau. Go, go, go!

Partner yoga

Deze leuke yogaposes doe je met z’n twee!

Voor de ervaren sporters

Al wat ervaring? Dan kun je deze oefeningen proberen. Vergeet niet te stretchen! 😉

Meer sporttips: