Home Gezond Zo krijg je een platte buik zonder te diëten

Zo krijg je een platte buik zonder te diëten

Zo krijg je een platte buik zonder te diëten

Wil jij nog snel een platte buik voor je in je bikini aan het strand gaat liggen? Met deze tips hoef je alvast niet op dieet. Laat die platte buik en dat mooie weer maar komen!

Bye bye dieet. En je in het zweet werken voor een platte buik is ook niet langer nodig. Met deze 8 tips heb jij een no-time de platte buik van je dromen.

1. Je houding

Sta recht. Die twee woorden heb je vast al eens gehoord. Maar het werkt. Door een goede houding aan te nemen en dus rechtop te staan, train je onbewust je buikspieren én is je buikje minder zichtbaar. Heb je af en toe een herinnering nodig? Hang wat post-its op om jezelf te movitieren.

2. Drink meer

Dat een gehydrateerd lichaam belangrijk is, wisten we al. Maar door 2 liter of meer water per dag te drinken, verdoezel je ook je buikje. Ons lichaam hou vocht namelijk vast als het voelt dat het niet voldoende vocht binnenkrijg. Dehydratatie maakt dik. Daar is het buikje. Dus: blijven drinken, de hele dag door.

3. Naar het toilet

Je lichaam trainen door op vaste tijdstippen naar het toilet te gaan, maakt je buik platter. En daarmee bedoelen we: de tijd nemen om op je gemak even te gaan zitten. Want doordat we de hele dag druk bezig zijn, stapelt er zich vanalles op in ons lichaam. Dus vanaf nu iedere dag even me-time op de wc. Neem gerust een Feelingnummer mee!

4. Kauwen

Nee, je hoeft niet op dieet om een platte buik te krijgen. Maar tijdens het eten neem je wel best even de tijd om bewust te eten en voldoende te kauwen. Daardoor heeft je lichaam minder werk om het voedsel af te breken en te verteren. Een opgeblazen gevoel en buik na het eten? De oplossing: trager eten en meer kauwen.

5. De pro's

Ga dagelijks voor voeding die veel probiotics bevatten. Die zorgen ervoor dat je spijsverteringsstelsel optimaal kan werken. Hello platte buik! Een lekkere kom yoghurt is dus zo slecht nog niet.

6. Een wandeling

Zweten voor een platte buik hoeft niet. Iedere dag 30 minuten wandelen is al voldoende om een plattere buik te krijgen. Zeg de fitness maar vaarwel, trommel wat vriendinnen op en babbel lekker bij terwijl jullie allemaal jullie metabolisme stimuleren. Wie had gedacht dat het zo gemakkelijk zou zijn?

7. Vaarwel kauwgom

Door op kauwgom te kauwen krijg je automatisch en zonder dat je het beseft veel lucht binnen. Klinkt raar, maar die lucht zorgt er wel voor dat je een opgeblazen buik en gevoel overhoudt aan je frisse kauwgom. Toch een frisse adem behouden? Ga dan voor een muntje.

8. Relax

Stress beïnvloedt je spijsvertering op een negatieve manier. Een goede reden dus om extra (lang) te ontspannen. Dagelijks 20 minuten echt ontspannen, geeft je dus ook een platte buik. Of het nu gaat om een boek lezen of een warm bad nemen. Dat beslis je zelf, maar die platte buik krijg je er gratis en voor niets bij!
 

Lees ook:

9 x de grootste dieetblunders

De 7 beste manieren om gewicht te verliezen

Zo eet jij je buik plat