In mijn nieuwe boek #Fitbody beschrijf ik een Mix & Match methode. Hiermee stel je makkelijk een gezond menu samen. Door volop te mix & matchen tover je in een mum van tijd een overheerlijke én vooral gezonde maaltijd op tafel. Het is niet nodig om klakkeloos alle recepten uit boeken te volgen. Misschien wel als je eens iets nieuws wilt proberen of je bent wat inspiratieloos bent, maar probeer het jezelf vooral zo makkelijk mogelijk te maken. Zo blijft het gevarieerd en leuk! Houd altijd rekening met de voedingsstoffen, namelijk gezonde vetten, eiwitten en groeten. En het allerbelangrijkst: vermijd zo veel mogelijk suiker en let op je koolhydraten.

De Mix & Match methode

Het is natuurlijk nog iets makkelijker als je de voedingstabel erbij neemt. Die vind je terug in #Fitbody.

  • Kies groenten, want ze vormen de basis van je maaltijd. Je kan het simpel houden en één soort groente nemen of meerdere soorten mengen. The choice is yours! (bijvoorbeeld broccoli, sperzieboontjes, ui,…)
  • Kies één of meerdere gezonde vetten. (bijvoorbeeld avocado, zaden, noten, olijfolie, olijven, pesto,…)
  • Kies eiwitten zoals een stukje vis, vlees, of vleesvervanger. Eitjes, kikkererwten, bonen,.. zijn ook perfect.
  • Als je nog minstens een halve dag actief bent of je gaat nog sporten, kan je nog een koolhydraatportie toevoegen. (bijvoorbeeld 1 zoete aardappel, 50 gram ongekookte zilvervliesrijst, …)

Een voorbeeld van een perfecte Mix & Match is gebakken kipfilet met zilvervliesrijst en gestoomde broccoli. Op smaak gebracht met kruiden, suikervrij sausje, olijfolie,…

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4
bekijk op één pagina
Meer gezonde tips voor 2019: