Ineens is de zomer daar, out of the blue. Echt voorbereid waren we niet, want die spring rolls zijn nog alomtegenwoordig. Snel een manier zoeken om af te vallen dus. Naast gezonder eten en véél water drinken, is sporten de beste remedie. Maar hoeveel keer per week moet je bewegen om effectief resultaat te zien?

Nog op zoek naar nieuwe sportschoenen? Wie met deze loopschoen heeft gesport, wil hem nooit meer ruilen.

Gouden getal

Volgens Greatist, de American Heart Association en de American College of Sports Medicine zou je per week minstens twee volledige body-workouts moeten doen. Daarbij is het vooral belangrijk dat je ervoor zorgt dat je zoveel mogelijk verschillende spiergroepen in lichaamsdelen traint. En plus zou je nog 150 minuten ‘moderate aerobic exercise’ of 75 minuten intense cardiotraining moeten doen.

Als je dat in kleinere delen opdeelt, komt het erop neer dat je per week één gouden getal moet bereiken, en dat is vijf:

  • je zou vijf keer dertig minuten matige lichaamsbeweging moeten doen (zoals een stevige wandeling)
  • OF vijf keer een kwartiertje High Intensity Interval Training (HIIT)-training.

Zolang je deze richtlijnen volgt, zou je op zijn minst je lichaamsgewicht moeten behouden en na een tijdje moeten afvallen. Let er dan wel op dat je ook bewust blijft kiezen in de supermarkt ;-).

 

Meer tips om snel gewicht te verliezen

Bron: Harper’s Bazaar