Home Gezond Zoveel moet je sporten om fastfood te verbranden

Zoveel moet je sporten om fastfood te verbranden

Zoveel moet je sporten om fastfood te verbranden

Een nieuw jaar betekent goede voornemens. Ga jij voor een gezondere levensstijl? Wij zorgen voor wat extra motivatie. Buddy Loans legde vast hoe lang je moet sporten om calorieën van fastfood te verbranden. Wedden dat je 2 keer nadenkt voor je een hamburger opeet?

 

1. Een hamburger

Om de calorieën van een hamburger (type Big Mac) te verbranden moet je als vrouw 51 minuten aan cardiotraining doen. Een hamburger bevat namelijk 490 calorieën en 24g vet.

Burger

 

2. Frietjes

Frietjes zijn goed voor 460 calorieën en 22 gram vet. Om dat eraf te krijgen moet je als vrouw 48 minuten aan cardiotraining doen of 64 minuten gewichtheffen.

Friet

 

3. Frisdrank

Jullie weten ondertussen dat ook je favoriete drankje vaak een caloriebom is. Voor een frisdrank moet je 14 minuten aan cardiotraining doen. Het bevat misschien geen vet, maar wel 139 calorieën. 

Frisdrank

 

4. Cake

Een stuk cake kan lekker zijn. Maar je moet er wel wat voor over hebben. Een cake van 450 gram bevat 1710 calorieën en 45 g vet. Goed voor maar liefst 178 minuten cardiotraining. Bezint eer je eraan begint.

Cake

 

5. Een pintje

Een lekker fris pintje kan smaken in het weekend. Weet wel dat 1 pintje 145 calorieën bevat en dat je om het te verbranden als vrouw 25 minuten aan cardiotraining moet doen.

Bier

 

6. Chocolade

Fan van chocolade? Om een reep te verbranden moet je 25 minuten cardiotraining doen. Nadenken dus, voor je een reep verorbert.

Chocolade

Heb jij een gezondere levensstijl als goed voornemen? Lees dan ook de sport- en dieettrends van 2016. Hier lees je hoe je al je goede voornemens dit jaar wél waarmaakt. Geen zin in ‘moeilijke’ voornemens? Bekijk dan deze 10 goede voornemens waar je écht gelukkig van wordt.