Dit is het best verkochte kookboek van 2016

Onze Feeling-gastvrouw Pascale Naessens doet het weer. Ook in 2015 ging haar nieuwste boek ‘Puur Pascale. Beter Eten is Beter Leven‘ het vaakst over de toonbank.

 

In het boek deelt ze weer allerlei tips en recepten voor een gezonde levensstijl. Wij zijn al langer fan. Nog niet helemaal bekend met de visie van Pascale? Wij zetten de basis graag nog eens voor jou op een rijtje.

MENG GEEN KOOLHYDRATEN MET EIWITTEN

Koolhydraten kunnen pasta, brood, aardappelen, rijst en granen zijn. Vlees, vis en kaas bevatten eiwitten. Je mag alles eten (uiteraard heeft ze het niet over dessert en snoep), alleen niet alles samen. Nu moet je keuzes maken. Daardoor ga je kiezen voor de volgende, eenvoudige voedselcombinaties:

➜ vlees + groenten
➜ vis + groenten
➜ kaas + groenten
➜ koolhydraten + groenten

WAT IS HET GEVOLG VAN DEZE ENE REGEL?

  • Je eet meer groenten. Groenten zijn je lang leven, ze versterken je immuunsysteem, ze ontzuren, liggen aan de basis van een gezond lichaam.
  • Je eet veel minder ongezonde snelle koolhydraten (pasta, brood, aardappelen, rijst…).
  • Je eet veel minder ongezonde en verslavende koolhydraten zoals wit brood, pasta, rijst, frieten, omdat je afstapt van de klassieke gewoonte om bij elke maaltijd brood en aardappelen te eten. Let op: je mag ze nog eten, maar alleen in combinatie met groenten.
  • Je voelt je fitter, gezonder, je hebt geen opgeblazen gevoel.
  • Je valt af.
  • Je gaat altijd voldaan van tafel. De combinatie eiwitten + vet + groenten verzadigt het meest. Het gevoel om meer te eten valt weg. Eiwitten en vet verzadigen veel beter dan koolhydraten.
  • Je hoeft niets af te wegen en geen calorieën te tellen (dat is overigens achterhaald). Eet tot je voldoende hebt, neem desnoods een dubbele portie, maar respecteer de combinatie.
  • Je eet veel gevarieerder.

Bekijk ook deze video waarin Pascale er extra uitleg over geeft.

Meer over Pascale Naessens:

 

DELEN