Je kan uuu-ren doorbrengen op het Instagramprofiel van Jennifer Lopez en jezelf afvragen waarom ze in godsnaam mooier wordt met de jaren. Haar abs (en benen, kont, armen…) blazen je volledig omver, maar om je niet volledig depri te maken: ze werkt er bikkelhard voor. Dankzij dit 6-stappenplan blijft ze forever young.

Ook die andere Jennifer (Aniston) ziet er nog steeds hot & steamy uit op haar 48. Lees hier wat haar geheim is.

Zo blijft J.Lo jong

1. Ze raakt 3 dingen nooit aan

We hebben allemaal onze zonden: avocado’s, chocolade, zowat alles met eenhoorns… maar als je Jennifer Lopez heet, heb je er absoluut geen. “Ik drink nooit alcohol, rook niet en vermijd caffeïne,” zegt ze aan Us Weekly. “Als ik dan toch zin heb in koffie, neem ik al-tijd een deca.”

Coffee talk at the #todayshow

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

2. Zo behoudt ze haar jonge huid

Iets wat je mama jou waarschijnlijk al ja-ren vertelt. “Ik kom zelden in de zon en als ik erin kom, smeer ik tonnen zonnecrème,” zegt Jennifer in Us Weekly. Dat haar teint nog zo stralend is, is ook het gevolg van weinig caffeïne en alcohol. “Vooral als je ouder wordt, merk je hiervan de slechte gevolgen.”

Lets have a Picnic!!! #momlife #mamaandsontime #LOVE 📷: by Maximilian

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

3. Geen verwerkte producten

Alles wat Jennifer Lopez naar binnenspeelt, is organisch. Een typische lunch omvat zalm, sla en andere groentjes. Broccoli, pepers en courgette met een vinaigrette is haar favoriet. Ook van kool met geraspte kaas en pompoenzaadjes is ze zot. Tijdens het avondeten stuwt ze haar proteïnen de hoogte in. “Ik hou van varken en kip, vooral op Puerto Ricaanse wijze!” zegt ze is Us Weekly. “Daarbij eet ik graag quinoa of zoete aardappel.”

The perfect turkey!! #daddysturkey #PuertoRicanThanksgiving #Thanksgiving #thankful

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

4. Slim snacken

Even haar dagprogramma overlopen: Lopez heeft regelmatig een show bij Planet Hollywood in Vegas. Ze speelt mee in Shades of Blue (een politiedrama op NBC) én ze zit in de jury van een nieuwe danswedstrijd Word of Dance. Dit gezegd zijnde, is ze always on the go. Daarom kan het heel verleidelijk zijn te grijpen naar een zakje Cheetos om de honger te stillen, maar Lopez weet wel beter. “Als ik snack, doe ik het gezond. Ik heb al-tijd fruit en groenten bij mij,” zegt ze in People.

I Ain't Gon Be Cooking All Day #AintYourMama on @applemusic, @spotify And @amazonmusic Now!

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

5. Ze wisselt haar work-outs af

Als je eerder Jenny from the block bent dan J.Lo kan je jezelf geen twee personal trainers veroorloven maar Lopez kan dat dus wel. Als ze in LA is, krijgt Lopez een work-out van Tracy Anderson, bekend voor het ‘sculpten’ van de lichamen van Gwyneth Paltrow en chef-kok Katie Lee. In New York krijgt ze dan weer les van David Kirsch. Ze houdt van afwisseling, en da’s een goeie om mee te nemen, zelfs als je op jezelf een work-out doet in je living. Kirsch is fan van planken, push-ups en boksen terwijl Anderson eerder de freestyle aanpak heeft. Dat betekent: veel lichte armgewichten en poep- en dij-oefeningen. Deze werken ook meteen op haar abs.

#BeTheGirl #HappyFriday 💪🏼😘 @DavidKirsch #gettinitin

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

6. J.Lo heeft een trucje tegen haar hongergevoel

Proteïnen zijn mij go-to,’ zegt ze aan Hello!. “Ze geven me meteen een verzadigd gevoel en je hebt niet snel terug honger.” Ze start haar dag dan ook altijd met een proteïneshake met poeder van haar eigen Body Lab merk, besjes, yoghurt en honing.

Meer tips van celebs voor een prachtig figuur