Clubben met een sandwich

Officieus startte de eerste Lunch Beat als een underground initiatief in een parkeergarage in hartje Stockholm. Op het menu: een tasty lunchbag, een paar streepjes muziek en vooral wat leuke danspassen.
Op maandag 4 juni wordt het initiatief ook in België opgestart.

Slechts 14 mensen woonden die eerste Lunch Beat bij in juni 2010. Tegen dat de herfst intrad, had het concept echter bijzonder aan populariteit gewonnen en werd het een ware zoektocht naar nieuwe, en vooral grotere, locaties. Intussen is het uitgegroeid tot 1 van de grootste businessevents van het land met vaste maandelijkse edities.
Met de steun van de media werd het idee ook internationaal overgenomen en volgende maand kent ook België zijn eigen Lunch Beat primeur.

Het concept bestaat uit een tiental regels:

  1. Als het je eerste Lunch Beat is, moet je dansen.
  2. Als het je tweede, derde of vierde Lunch Beat is, moet je dansen.
  3. Als je te moe bent om te dansen, word je vriendelijk verzocht ergens anders te lunchen.
  4. Je praat niet over je job tijdens Lunch Beat.
  5. Tijdens Lunch Beat zijn alle aanwezigen potentiële danspartners.
  6. Elke Lunch Beat mag niet lang duren dan 60 minuten en moet plaatsvinden tijdens de lunchperiode.
  7. Lunch Beat voorziet zijn gasten van 1 take away maaltijd en een 1 uur durende DJ-set.
  8. Tijdens Lunch Beat is er altijd gratis water voorhanden.
  9. Lunch Beat is een alcoholvrije omgeving.
  10. Lunch Beats kunnen eender waar worden opgezet, zolang zij duidelijk worden aangekondigd als publieke events, hun aard non-profit is en zij de bovenstaande regels volgen als hun deontologie.

Kortom, Lunch Beat is een mini-event voor mensen die graag even de knop omdraaien tijdens hun lunchpauze. En dat willen doen in het gezelschap van gelijkgestemden.

Wie graag de eerste editie bijwoont, is van harte welkom op maandag 4 juni van 12u tot 13u in het MAS, Hanzestedenplaats 1 te Antwerpen.

Voor je deelname betaal je 10 euro en je kan je inschrijven via het museum. Meer info vind je ook op hun Facebookpagina.

Partner Content

Gesponsorde content