Naast kaneel en gember is kurkuma ook een kruid dat steevast in je keuken aanwezig moet zijn. Kurkuma heeft verschillende gezondheidsbevorderende eigenschappen en een pittige smaak. We hebben dan ook voor jullie een receptje gevonden waarin het kruid volledig tot zijn recht komt. Een pittig maar smaakvol ontbijtje.

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 300 ml plantaardige melk (rijst-, amandel-, soja-, havermelk…)
  • 1 tl kurkumapoeder
  • 1tl gembersiroop (of honing)
  • 1 stokje kaneel
  • 1 tl cacao nibs
  • snuifje zwarte peper
  • snuifje nootmuskaat

Zo maak je het:

  • Doe 200 ml van de melk in een steelpannetje. Voeg er de kurkuma, gembersiroop, kaneel, nootmuskaat en peper aan toe, en roer goed terwijl je de melk op een zacht vuurtje opwarmt.
  • Schuim de andere 100 ml op. Doe de warme melk in bekers, lepel er het schuim op.
  • Werk af met nog wat kaneel of kurkuma en een theelepel cacao nibs.Tip: kurkuma werkt extra ontgiftend en ontstekingsremmend als je peper toevoegt

Nog meer heerlijke ontbijtrecepten:

Ontdek nog meer gezonde ontbijtrecepten in het januari-nummer van Feeling. Nu in de winkel!