The Holly Berry werd opgericht door een verliefd koppel dat op zoek was naar hun ware ik. Niet enkel vonden ze hun ware ik, maar ook de Açai-bes! Deze bes wordt beschouwd als één van ‘s werelds meest voedzame bessensoort doordat het een uitzonderlijke combinatie aan voedingsstoffen bezit.

Er zit meer in het besje dan je denkt …

Het besje bevat alle 19 aminozuren die het lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren. De proteïne structuur is gelijkaardig aan dat van een ei, wat onder andere verklaart waarom ze zo geliefd zijn bij sporters, vegetariërs en veganisten. Ook bevatten deze besjes zeer weinig natuurlijke suikers en dit maakt hen geschikt voor mensen met insuline gevoeligdheid!

Meer weten over de Açai bes? Check dan zéker hun website: Theholyberry.com

Superfood, maar wat maakt deze voeding nu zo ‘super’?

De term ‘superfood’ doet ons denken aan voeding waar we magische krachten van krijgen. Magische krachten krijgen we niet, maar wel het allerbeste van wat de natuur ons te bieden heeft, en dat is minstens zo goed, toch? Met superfood worden alle voedingsmiddelen bedoelt die een uitzonderlijk hoge voedingswaarde bezitten. Je lichaam wordt verrijkt met voedzame, rijke en plantaardige voeding én je voelt je energiek, fris en stralend gezond!

Benieuwd naar hoe deze superfood smaakt? Probeer het zelf!

De klassieke Açai bowl

Ingrediënten

  • 1 pakje Açai van The Holy Berry, diepgevroren
  • 1/2 banaan, vers en in stukjes gesneden
  • 3 aardbeien, vers of diepgevroren
  • Scheutje vruchtensap of (plantaardige) melk
  • Agave of een andere natuurlijke zoetstof (zeker bij gebruik van pure Açai pulp “Special Grade”), naar eigen smaak

Bereiding

  • Haal de açai uit de diepvries en laat het een paar minuten liggen tot de pulp iets zachter is geworden.
  • Snij het pakje open en doe de stukjes pulp samen met de andere ingrediënten in een kom of blender. Mix met een gewone staafmixer of in de blender tot een smeuïge massa.
  • Vervolgens giet je de sorbet-achtige bereiding in een kom en kan je deze afwerken met met vers fruit, granola en/of zaadjes voor die heerlijke ‘crunchy bite’

Meer over lekker eten vind je hier: