Op Instagram zijn ze niet meer weg te denken: de Buddha-bowls. Niet zo vreemd, want ze zijn lekker én gezond. Bovendien niet zo moeilijk om klaar te maken. Dit vegetarisch recept wil je meteen proberen.

Een buddha-bowl is eigenlijk niets meer dan een kom met – meestal gezondeingrediënten die mooi geschikt worden. Er zijn eindeloos veel recepten en variaties. Het is dus de perfecte manier om een lekkere en gezonde maaltijd op tafel te toveren.

crispy fried sesam tofu rice bowl with Indian sauce for dinner today 😍👌🏻 👉🏻 the recipe is on my blog now! – link in bio 👆🏻🍚🥑 🌹 I hope everyone had a beautiful weekend so far 🤗 wishing you a nice evening ! 😘 . . . . 🍴Guten Abend ihr lieben 🤗 Heute gibt es bei mir eine Sesam Tofu Reis Bowl mit Indischer "Soße" von @littlelunchsoup zum Abendessen 😍👌🏻 *werbung 👉🏻 Das Rezept ist jetzt auch auf meinem Blog! – der Link ist oben in meiner Bio👆🏻🍚🥑 🌹 Ich hoffe ihr hattet alle ein schönes Wochenende bislang 🤗 ich wünsche euch auch noch einen gemütlichen Abend ! 😘 . . . . . #plantbased #buddhabowl #foodlover #vegan #veganfood #heresmyfood #f52grams #food #veganfoodshare #gloobyfood #veganfoodspot #bestofvegan #lovefood #feedfeed #foodpics #cleaneats #vegansofig #healthyfood #wholefoods #foodphotography #eeeeeats #beautifulcuisines #buzzfeedfood #foodie #canondeutschland #veganbowls #whatveganseat #cuisinesworld #letscookvegan #vegancommunity

A post shared by Bianca 🌷| Food Blogger 🍉 (@fitness_bianca) on

Je kunt de buddha-bowls gebruiken bij ontbijt, lunch of zelfs als snack. Zolang je maar de juiste ingrediënten kiest. Onder andere topmodellen Karlie Kloss en Chiara Ferragni eten buddha-bowls om hun figuur te behouden.

Proteïnen

Wij zijn helemaal fan van dit vegetarisch recept, het zit boordevol proteïnen én is eenvoudig te maken. Eerst maak je een marinade bestaande uit olijfolie, sesamolie, hete saus, tijm, paprikapoeder en zout en peper. Daar laat je de tofu in trekken. Vervolgens bak je uien, knoflook en zoete aardappel op een bakplaat in de oven. Daarna kikkererwteren bereiden en je tofu bakken. Alles mooi in een ronde kom schikken, et voila: dinner’s ready.

Graag meer proteïnen toevoegen aan je maaltijden? Hier ontdek je voedingsmiddelen die nog meer proteïnen bevatten dan een eitje. 

Meer inspiratie voor je gerechten: