Vijf creatieven uit de Belgische modescene in gesprek over mode postcorona, de ups en downs van een eigen modemerk en het belang van het woord ‘Belgisch’: dit is het verslag van wat hopelijk een nieuwe Feeling-traditie wordt.

We spreken af op zaterdagnamiddag, bij Inge Onsea thuis. Haar appartement aan de Graanmarkt is ruim, even kleurrijk als Inges geesteskind Essentiel Antwerp en de perfecte locatie voor een zaterdagavondborrel – al zullen we eerst voorzichtig starten met koffie en thee. De gasten druppelen binnen en Inge ontvangt iedereen met dezelfde welkomstzin: “Niet schrikken, ik heb net mijn ogen laten opereren!” Is dat taboe ook meteen van tafel. Elodie Ouedraogo is eerst, in een fluoroze top van haar label Unrun. Christian Wijnants is laatst: hij had nog een try-out voor de make-up van zijn FW22-presentatie met die andere grote naam uit de Belgische scene, Inge Grognard. Tegen half vijf heeft iedereen plaatsgenomen op de grote roze sofa en zijn we klaar voor een gesprek onder vrienden, dat begint met de vraag die eerst gesteld moet worden: hoe is het met iedereen, zo na een wereldwijde, disruptieve pandemie?

Verder lezen?
Wil je graag verder lezen en ongelimiteerd genieten van al onze artikels? Maak dan snel een account aan en stap binnen in de wereld van Feeling.
Maak een gratis profiel aan in nog geen minuut en krijg toegang tot alle Feeling artikels.
  

Lees ook: