Dit is het meest succesvolle modemerk van het moment

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

Spectaculaire catwalks, een celebrity-mansion, innovatieve modecampagnes... elk modelabel doet z’n best er met kop en schouders bovenuit te springen. Bij de ene lukt dat al wat beter dan bij de andere en daarom waren Business of Fashion en Lyst weleens benieuwd welk modemerk nu écht goed scoort wereldwijd.

Benieuwd in welke handtassen je het best kan investeren? Deze handtassen brengen je later het meeste geld op.

“The hottest fashion brand of the planet”

Volgens een onderzoek van Business of Fashion en Lyst is er één label dat opvallend hoge cijfers haalde tijdens het tweede kwartaal van 2017. En dat is – tromgeroffel – Gucci almighty! Business of Fashion stoeft het modemerk zelfs énorm de hoogte in met een fantastisch statement: “Gucci is the hottest fashion brand of the planet”. Hoe dat komt? Het merk slaagt erin zich helemaal in te leven in de wereld van de millennials. Daarnaast spelen ze perfect in op de trends van digitale media, iets wat hun intussen ruim 16 miljoen volgers op Instagram oplevert.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De top 10

Het Italiaanse luxelabel kreeg een flinke boost met de komst van creatief directeur Alessandro Michele in januari 2015. Deze modegoeroe toverde in een mum van tijd alles wat hij aanraakte om in Gucci-goud. De verkoopcijfers gingen dan ook meteen de lucht in, met zo’n 39,3 % meer omzet dan het jaar voorheen.

Op de tweede plaats van het meest succesvolle modelijstje? Daar pronkt de fantastische samenwerking tussen Adidas en Kanye West: Yeezy. Balenciaga sluit de top 3 af en de lijst wordt verder aangevuld met Vetements, Givenchy, Valentino, Y-3, Prada, Nike en Fendi.

Meer modenieuws

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content