Dries Van Noten verkoopt zijn boeltje

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

Dries Van Noten – één van de nog zeldzame onafhankelijke modehuizen – heeft het grootste deel van zijn label verkocht aan de Spaanse groep Puig. Het grootste deel, dat wil zeggen dat-ie zélf nog een stukje van de aandelen behoudt. Praise the fashionlord.

Bye Dries?

Puig zal de grootste eigenaar worden van het label naast Dries Van Noten zelf, die op lange termijn een belangrijke kleinere aandeelhouder blijft. Bovendien blijft de Belgische ontwerper nog creatief directeur én voorzitter van de Raad van Bestuur.

De Fall/Winter collectie 2018-2019 van Dries Van Noten.
De Fall/Winter collectie 2018-2019 van Dries Van Noten.

“Als een onafhankelijk modehuis heeft Dries Van Noten over de jaren heen een uitzonderlijke reputatie uitgebouwd met zijn avant-garde modecollecties,” zegt Marc Puig, hoofd van de groep die ook eigenaar is van Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci en Paco Rabanne.

België x Spanje

“Ik zocht naar een sterke partner voor mijn bedrijf, dat ik al 30 jaar aan het uitbouwen ben,” zegt Dries van zijn kant. “Ik ben gelukkig dat Antwerpen en mijn team nog in het hart van het bedrijf zitten. Samen zijn we nu volledig klaar om al onze dromen waar te maken.” Hij maakte het nieuws met deze funny foto bekend op zijn Instagram:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Meer modenieuws

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content