Selena Gomez draagt ‘m vaak maar ook Gigi Hadid, Rihanna en Kim Kardashian worden er al eens mee gespot. Terwijl hij ooit vooral toebehoorde aan rebelse twintigers, hingen labels als Vetements en Balenciaga het spijkerjasje anno 2017 weer terug in de rekken. Als we het Britse dagblad The Guardian mogen geloven, wordt-ie ook hét power-item van 2018.

De comeback

Volgens The Guardian is authenticiteit – consumenten grijpen naar échtheid en worden beter in het doorprikken van fake trends –  één van de redenen dat het iconische spijkerjasje nu z’n comeback maakt. Zo schrijven ze dat “authenticiteit de balans is tussen keeping it real en keeping it cool“, precies wat het jeansjasje doet.

Men Fall Winter 17 @Them_Magazine @highwood520 @hayato_takada

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

Jasje in je kastje

Een aantal grote cultlabels als Calvin Klein, Tibi en Off-White hebben het spijkerjasje dan ook in hun collectie, veelal in boxy en oversized vorm. Hang één van onze favorieten in je kast.

Oversized spijkerjas

Only
€ 27,45 i.p.v. € 49,95 – Bekijk het hier

Lichtblauwe asymmetrische jeansjas

Native Youth
€ 34,95 i.p.v. € 69,95 – Bekijk het hier

Jasje met pelskraag

Liquor N Poker
€ 38,95 i.p.v. € 64,95 – Bekijk het hier

Denim jack met faded look

America Today
€ 59,99 – Bekijk het hier

Spijkerjack met patches

Kenzo
€ 205 i.p.v. € 410 – Bekijk het hier

Jack van denim met palmbomen

Levi’s
€ 64,97 i.p.v. € 129,95 – Bekijk het hier

Denimjack met borduursel en studs

Tommy Hilfiger
€ 124,50 i.p.v. € 249 – Bekijk het hier

Cropped denim jack met rijgdetail

Sandro
€ 265 – Bekijk het hier

Spijkerjack met borduring en applicaties

Gucci
€ 2500 – Bekijk het hier

Jack van denim met logo achteraan

Balenciaga
€ 950 – Bekijk het hier

Meer trends voor 2018

SOURCE: elle.nl