En nu? Inge Onsea van Essentiel Antwerp over mode na de coronacrisis

Els Keymeulen

De coronapandemie is overal hard aangekomen, ook in de modewereld. Winkels moesten de deuren sluiten, shows werden afgelast en de mode-industrie stond tijdelijk op een heel laag pitje. De luchtigheid van mode moest dit seizoen plaats ruimen voor één enkele, prangende vraag: ‘En nu?’.

Volgens Inge Onsea, oprichter van en creatief brein achter Essentiel Antwerp, was de coronacrisis de wake-upcall waar de mode-industrie al langer behoefte aan had. Het dwong mensen tot stilstaan, tijd nemen en nadenken. Schakelt de modesector straks over naar een ‘nieuw normaal’? Inge vertelt ons wat corona betekend heeft voor haar eigen label én voor de modewereld in het algemeen.

Nieuwe manier van werken

“De enige zekerheid in deze onvoorspelbare tijd is dat er iets veranderd moet worden. De mode stond al langer op wankele benen, maar we zaten in een luxepositie. We dachten steeds: we veranderen later wel. Maar later is nú.”

‘De enige zekerheid in deze onvoorspelbare tijd is dat er iets veranderd moet worden’

“De coronacrisis heeft ons verplicht stil te staan en onszelf opnieuw uit te vinden. Wij zijn intussen volop bezig met herstructureringen op alle niveaus. Het brengen van collecties op het juiste moment, kleinere maar duidelijkere collecties, digitale showrooms, meer gepersonaliseerde service in shops, zélfs via WhatsApp verkopen aan onze eindklant.Deze lockdown heeft ons nieuwe manieren van werken getoond. Het was een intense, moeilijke periode, maar ze heeft ons wel positieve energie gegeven. En we zijn er nóg meer van overtuigd dat de klant een vrolijke, kleurrijke collectie nodig heeft. We still want to be your pink pill.”

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

3 Days of Fashion

Kristin Stoffels en Els Keymeulen (aka onze moderedactrices) nemen op 9, 10 en 11 september ons Instagramaccount (@feelingmagazine) over om je te vertellen over de nieuwe trends én modestatus. Op 10 september is Inge Onsea bij hen te gast en kan je haar LIVE vragen stellen over all things fashion. Zin om Inge samen met Kristin en Els te interviewen? Tune in om 20u!

 

En we hebben nog meer goed nieuws...

Speciaal voor 3 Days of Fashion heeft onze abonnementsdienst een superaanbod bedacht: Al wie nu een abonnement neemt op Feeling, betaalt € 50 in plaats van € 77,40. 12 edities + 1 Kustspecial + 4 inspirerende Feeling City Specials voor maar € 50, geef toe, dat klinkt toch te mooi om te laten liggen? Klik snel hier om jezelf elke maand te verwennen met het beste mode- en andere lifestylenieuws. Want je bent het waard 😉

Meer over mode en trends:

Partner Content

Gesponsorde content