https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/
Home Psycho & Relatie 7 tips tegen de septemberblues

7 tips tegen de septemberblues

7 tips tegen de septemberblues

De zomervakantie is nu officieel voorbij en we moeten allemaal terug aan het werk. Na een zorgeloze periode van reizen, terrasjes en barbecues, slaan vermoeidheid of neerslachtige gevoelens al eens toe. Dankzij deze tips heb jij geen last van de septemberblues.

1. Plan iets leuks

De vakantie is nu officieel voorbij, de reiskoffers zijn uitgepakt en alles gaat terug zijn normale gangetje. Dat lucht ergens op, maar ergens missen we ook die heerlijke tijd. Uitkijken naar een volgende reis werkt tegen dat neerslachtige gevoel. Plan dus een nieuwe vakantie. Heb jij geen tijd of verlof voor een nieuwe reis? Plan dan gewoon iets leuks. Maak een romantische wandeling na het werk, organiseer een tof tuinfeestje of doe iets met vrienden. Je kikkert er meteen van op. Dat die vriendschappen belangrijk zijn, spreekt voor zich. Hier lees je 10 manieren waarop jouw beste vriendin je leven verbetert.

2. Praat erover

Heb jij een dipje? Praat er dan over. Dat kan zowel met je partner, vriendinnen of een familielid. Heb jij het gevoel dat er meer aan de hand is, dan kan een therapeut raad bieden. Nood aan wat meer optimisme? Hier vind je 10 tips om positiever in het leven te staan.

3. Verzorg jezelf goed

Nieuwe make-up, een bezoekje aan de kapper of een nieuwe herfstoutfit… Door jezelf goed te verzorgen of jezelf op te maken, voel je je instant beter. Doe jij dit samen met je vriendin, zus of moeder? Lees dan hier wel even welke verzorgingsproducten je best niet deelt.

4. Omring je met mensen die je graag ziet

Als je je droevig voelt, breng je best zoveel mogelijk tijd door met de mensen die je graag ziet. Positieve vibes van mensen van wie je houdt, geven je meteen een boost. Heb jij ook wel negatieve mensen omgeving? Lees dan in dit artikel hoe je er best mee om gaat. 

5. Slaap voldoende

Probeer zeker 7 à 8 uur te slapen per nacht. Je voelt je meteen beter als je goed uitgerust bent. Bovendien doet het écht veel voor je lichaam. Hier lees je wat te weinig slaap doet met je lichaam.

6. Leef gezond

Eet gezond, drink voldoende water en beweeg regelmatig. De uitdrukking ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’, bestaat echt wel voor een reden. Geen sportief type? Zelfs wandelen doet al heel veel voor je lichaam. Hier lees je wat er gebeurt met je lichaam als je dagelijks wandelt.

7. Denk na

Piekeren kun je maar beter laten. Maar zie je er echt tegenop om terug te gaan werken of terug in het dagelijkse leventje te vliegen? Dan zet je best alles voor jezelf nog eens op een rijtje. Ben je écht gelukkig in je relatie? Geeft die job je nog voldoening? Is het tijd voor een nieuwe hobby? Een nieuwe weg inslaan kan je tonnen energie geven.

Probeer vooral ook veel te rusten en te genieten. Heb je nood aan me-time? Hier lees je hoe je tijd maakt voor jezelf in 5 stappen. 

Meer over psychologie & welzijn: