In 1930 kwam hij voor het eerst op de markt, anno nu heeft-ie fans als Lady Gaga, Victoria Beckham, Prins Harry, Reese Witherspoon en Catherine Zeta-Jones. De Eight Hour Cream van Elizabeth Arden heeft al meer dan 90 jaar succes, maar waarom precies?

Het begin van een bestseller

Toen Elizabeth Arden een eigen label opstartte, was het haar doel om de huid van buitenaf te helen in plaats van onzuiverheden of roodheid te maskeren (iets wat de meeste andere cosmeticamerken wél deden in die tijd). Haar klanten – ze had een eigen salon, Red Door, in New York – vroegen iets om hun huid te verzachten. Een mix van vitamine E en petrolatum klaarde de klus en zo werd deze beauty bestseller geboren. De naam? Daarvoor zou één van haar vaste klanten de voorzet hebben gegeven. Toen ze de balsem gebruikte om de geschaafde knie van haar kind te verzorgen, bleek die acht uur later volledig genezen te zijn.

Arden zelf zou de balsem in de fifties hebben gebruikt om de benen van haar volbloedpaarden te verzachten en merkte hoe het tegelijkertijd ook haar eigen handen verzorgde.

Eight Hour Cream van Elizabeth Arden (€ 36 voor 50 ml, o.a. via debijenkorf.be).

Multi-favoriet

De verpakking onderging wat metamorfoses over de jaren heen maar de abrikooskleur van de crème bleef steeds dezelfde, alsook haar populariteit. Anno 2021 is de Eight Hour Cream nog steeds een must have onder make-up artiesten, celebs en beautygoeroes. Zo zou Victoria Beckham erbij zweren na een vlucht, om haar gedehydrateerde huid weer te plumpen. Reese Witherspoons make-up artiest, Molly Stern, geeft dan weer aan ernaar te grijpen vlak voor de actrice op beeld moet.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Victoria Beckham (@victoriabeckham)

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Kortom: een alleskunner die multi-inzetbaar is en meer kan dan ‘verzachten’. Enkele extra trucjes om ‘m in te zetten:

  • Als glans op ‘naakte’ lippen (die tegelijkertijd droogheid aanpakt).
  • Op je nagelriemen om ze te verzorgen.
  • Als wenkbrauw ‘fixer’.
  • Op je oogleden voor een coole, glossy look.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Elizabeth Arden (@elizabetharden)

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Hoog tijd om ‘m ook in huis te halen! PS Hij bestaat inmiddels ook met SPF, in mini-versie én zonder geur. Voor elk wat wils, dus.

Meer cult-producten

Openingsbeeld: Getty Images.