Dit beautyproduct is meer dan 90 jaar oud maar nog steeds razend populair
In 1930 kwam hij voor het eerst op de markt, anno nu heeft-ie fans als Lady Gaga, Victoria Beckham, Prins Harry, Reese Witherspoon en Catherine Zeta-Jones. De Eight Hour Cream van Elizabeth Arden heeft al meer dan 90 jaar succes, maar waarom precies?
Het begin van een bestseller
Toen Elizabeth Arden een eigen label opstartte, was het haar doel om de huid van buitenaf te helen in plaats van onzuiverheden of roodheid te maskeren (iets wat de meeste andere cosmeticamerken wél deden in die tijd). Haar klanten – ze had een eigen salon, Red Door, in New York – vroegen iets om hun huid te verzachten. Een mix van vitamine E en petrolatum klaarde de klus en zo werd deze beauty bestseller geboren. De naam? Daarvoor zou één van haar vaste klanten de voorzet hebben gegeven. Toen ze de balsem gebruikte om de geschaafde knie van haar kind te verzorgen, bleek die acht uur later volledig genezen te zijn.
Arden zelf zou de balsem in de fifties hebben gebruikt om de benen van haar volbloedpaarden te verzachten en merkte hoe het tegelijkertijd ook haar eigen handen verzorgde.
Multi-favoriet
De verpakking onderging wat metamorfoses over de jaren heen maar de abrikooskleur van de crème bleef steeds dezelfde, alsook haar populariteit. Anno 2021 is de Eight Hour Cream nog steeds een must have onder make-up artiesten, celebs en beautygoeroes. Zo zou Victoria Beckham erbij zweren na een vlucht, om haar gedehydrateerde huid weer te plumpen. Reese Witherspoons make-up artiest, Molly Stern, geeft dan weer aan ernaar te grijpen vlak voor de actrice op beeld moet.
Dit bericht op Instagram bekijken
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
- Als glans op ‘naakte’ lippen (die tegelijkertijd droogheid aanpakt).
- Op je nagelriemen om ze te verzorgen.
- Als wenkbrauw ‘fixer’.
- Op je oogleden voor een coole, glossy look.
Dit bericht op Instagram bekijken
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Hoog tijd om ‘m ook in huis te halen! PS Hij bestaat inmiddels ook met SPF, in mini-versie én zonder geur. Voor elk wat wils, dus.
Meer cult-producten
- Deze € 10 oogcrème vliegt elke 30 seconden over de toonbank
- De populairste mascara in de VS kost minder dan € 6
- Deze 8 cultbeautymerken shop je nu ook in België
Openingsbeeld: Getty Images.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier