In beautyland valt er altijd wel iets te beleven. Beautyjournaliste Sofie Albrecht heeft het dan ook druk drukker drukst met nieuwe beautyadresjes bezoeken en nieuwe merken testen. In het juli-nummer van Feeling verklapt ze haar favoriete nieuwkomers, maar ook deze 7 beautytoppers vond ze het vermelden waard.

Ook onze online beautyredactrice testte voor jullie enkele nieuwkomers uit. Hier ontdek je haar 7 favorieten voor de zomer.

7 x zomerproducten

Sleek Make-up

Make-up junkies worden verwend de laatste tijd. Cultmerken als M.A.C., Bobbi Brown en Urban Decay hebben een tijd geleden al België ontdekt. Binnenkort mogen we ook Nars verwachten! Budgetmerken met een prima prijs-kwaliteitverhouding zoals Kiko en NYXC openen aan recordtempo eigen boetieks in de grote Belgische steden. En zij krijgen concurrentie van het Britse Sleek Make-up, dat zich een flinke online reputatie opbouwde met zijn intens gepigmenteerde oogschaduwpaletten.

Oogschaduw: € 14,99 euro, bij Di

OGX haarverzorging

OGX is een Amerikaans merk van haarverzorging met speciale aandacht voor het gebruiksplezier. Exotische geuren zijn de grote troef van de formules, vrij van parabenen en sulfaten. Verpakkingen zijn van gerecycleerd materiaal, wat hen het Earth Friendly Environmental Packaging Logo opleverde.

Shampoo – Conditioner – Spray: € 10,99 bij OGXHair.nl

Ouai haircare

Jen Atkinson werd zelf een beroemdheid als hairstylist van de Kardashians. Maar ook actrices als Chrissy Teigen en Jessica Alba vertrouwen hun lokken aan Atkinson toe. Voor wie celebrity hair wil kan haar producten gebruiken die ze ‘Ouai’ doopte. Parijs voor ‘ja’ aan off duty modellenhaar: chic, maar naturel.

Shampoo: € 30 – Stylingproducten: vanaf € 26. Te koop bij www.findujour.com

Omorvicza

Budapest staat bekend om zijn thermen, met water dat genezende krachten zou hebben. Een van de mooiste spa’s van de stad is de Racz spa, van de Omorvicza familie. Zij ontwikkelden verzorgingsproducten op basis van het thermaal water dat rijk is aan mineralen. Bijzonder is de reinigingsbalsem op basis van zwarte Hongaarse klei die sterk ontgiftend werkt en de huid niet uitdroogt. Heerlijk geparfumeerd met oranjebloesem.

Omorvicza verzorging (van € 40 tot € 170) is te koop bij www.findujour.com

Parle Moi de Parfum

Michel Almairac is een bekende parfumeur die voor merken als Bottega Venetta, Burberry, Chloé en Gucci heeft gewerkt. Zijn zoon Benjamin was gefascineerd door de verhalen over parfum die zijn vader hem vertelde als kind. Hij wilt die doorgeven en mensen een blik achter de schermen van de afgesloten parfumwereld geven. Samen begonnen ze het parfumhuis Parle Moi de Parfum dat 7 parfums telt. De parfums kregen de naam van het belangrijkste ingrediënt en het cijfer dat op het aantal versies wijst voor Almairac vond dat het goed was. De geuren zijn verschillend (van bloemig tot hout, van fris tot zwoeler) en kunnen zowel door mannen als vrouwen worden gedragen.

Eau de parfum 50 ml: € 95. Te koop bij www.findujour.be & www.parlemoideparfum.com

Jean-Michel Duriez

Ooit huisparfumeur bij Jean Patou en Rochas, viert Jean-Michel Duriez 30 jaar in het vak met zijn eigen parfumhuis. Hij ontwikkelde 7 elegante parfums, geïnspireerd door zijn leven in Parijs. Ook de flacon kreeg een vleugje Parijs mee: de arcadebogen zijn een knipoog naar de talloze bruggen en gaanderijen van de stad.

Extraît de parfum 70 ml: € 190 exclusief bij Senteurs d’Ailleurs

Close

Je vindt steeds meer Belgische merken in de parfumerie. Jongste nieuwkomer is Close, een Brussels cosmeticamerk dat zowel verzorging (reiniging) als make-up en accessoires aanbiedt. Betaalbare luxe is hun grote troef.

Prijzen vanaf € 3,90 tot € 24,90. Exclusief bij Planet Parfum

Je huid zomerklaar?