Naar deze beautyproducten werd het meest gegoogeld in 2022

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

Cosmetify, een beautyplatform dat productprijzen vergelijkt, laat ieder jaar weten wat er het vaakst in hun zoekbalk werd getokkeld. Ook voor 2022 hebben ze zo’n lijstje dat wij bij Feeling te pakken kregen. Creditcard in de aanslag?

De 10 meest gezochte beautyproducten in 2022

Geen betere maatstaaf dan ‘meest gegoogeld’ om populaire mooimakers te ontdekken. Want als er vaak naar wordt gezocht, wil dat zeker zeggen dat het om een goed product gaat, niet? Hierin hadden Cosmetify-gebruikers het meest interesse vorig jaar:

1. No. 3 Hair Perfector van Olaplex

1. No. 3 Hair Perfector van Olaplex

1. No. 3 Hair Perfector van Olaplex

De No. 3 Hair Perfector van Olaplex is al jaren cult maar is – in tegenstelling tot wat heel wat mensen denken – géén conditioner. Het is een ultra-krachtige thuisbehandeling die verbroken disulfidebindingen – door chemische, thermische of mechanische beschadiging – instant herstelt. Je gebruikt ‘m van wortel tot punt op handdoekdroog haar. Laat zo’n 10 minuten intrekken en spoel alles weer uit met een shampoo en conditioner.

€ 29,50 voor 100 ml o.a. via debijenkorf.be

2. Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant van Paula’s Choice

2. Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant van Paula's Choice

2. Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant van Paula’s Choice

Deze populaire, krachtige BHA-exfoliant werd ontworpen voor de gecombineerde tot vette huid met mee-eters en puistjes. Het verwijdert dode huidcellen en vuil tot diep in de poriën. BHA (ook: salicylzuur) werkt verder ontstekingsremmend en helpt zo tegen puistjes en roodheid. Je brengt ‘m, na het reinigen, met je vingers of op een wattenschijfje aan over heel je gelaat zònder af te spoelen. Combineer overdag altijd met een SPF!

€ 39 voor 118 ml via paulaschoice.nl.

3. Soft Pinch Liquid Blush van Rare Beauty

3. Soft Pinch Liquid Blush van Rare Beauty

3. Soft Pinch Liquid Blush van Rare Beauty

Met dit vloeibare make-upproduct kan je makkelijk een zachte, gezonde blush opbouwen. De lichte formule werd doordrenkt met pigmenten die de hele dag blijven zitten. Plaats één à twee puntjes op elke wang en dep zachtjes, met je vingertoppen, in de huid. Blozen maar!

€ 36,88 (i.p.v. 59,69) o.a. via amazon.com.

4. Niacinamide 10% + Zinc 1% van The Ordinary

4. Niacinamide 10% + Zinc 1% van The Ordinary

4. Niacinamide 10% + Zinc 1% van The Ordinary

De iconische serumboosters van The Ordinary zijn effectief en kosten amper iets. Hun populairste blijkt deze, met niacinamide (ook: vitamine B3) en zink die de talgactiviteit in evenwicht brengen en vergrote poriën aanpakken. Resultaat? Een gelijkmatige teint zònder een teveel aan glans. Breng ’s ochtends en ’s avonds enkele druppels aan op het hele gelaat, vòòr je rijkere crèmes.

€ 5,90 voor 30 ml o.a. via iciparisxl.be.

5. Lait Crème Concentré van Embryolisse

5. Lait Crème Concentré van Embryolisse

5. Lait Crème Concentré van Embryolisse

Deze Lait Crème Concentré is al langer favoriet bij dermatologen en visagisten. Reden? Ze is parfumvrij, kalmeert de huid en laat een zacht satijnlaagje achter; de ideale basis voor make-up. Als je ‘m twee keer per dag gebruikt, is je huid gehydrateerd, gevoed en hersteld. Tip: hij kan ook ingezet worden als reiniger, repair-masker of aftershave balsem.

€ 11 voor 30 ml o.a. via debijenkorf.be

6. Pro-Collagen Cleansing Balm van ELEMIS

6. Pro-Collagen Cleansing Balm van ELEMIS

6. Pro-Collagen Cleansing Balm van ELEMIS

Deze reinigingsbalsem met luxueus aroma maakt je huid schoon en soepel. Verdeel ‘m over je gezicht plus hals en masseer zachtjes in de huid. Bevochtig vervolgens de vingertoppen, ga verder met masseren en neem af met een warm doekje. Tip: de balsem kan ook worden gebruikt als intensief en ontspannend masker.

€ 58 voor 100 g o.a. via debijenkorf.be

7. Blemish Control Cleanser van CeraVe

7. Blemish Control Cleanser van CeraVe

7. Blemish Control Cleanser van CeraVe

Met deze gel-cleanser reinig je de acnehuid zonder haar natuurlijke barrière te verstoren. Hij vermindert puistjes en mee-eters maar verwijdert ook overtollige olie plus verbetert de zichtbaarheid van poriën. Aanwezige krachtpatsers? 2% BHA (salicylzuur), niacinamide en ceramiden.

€ 13,97 voor 236 ml bij de apotheek.

8. 1 Hour Express Self Tanning Foam van Bondi Sands

8. 1 Hour Express Self Tanning Foam van Bondi Sands

8. 1 Hour Express Self Tanning Foam van Bondi Sands

Dit luchtige zelfbruiningschuim geeft je in amper één uur een zonovergoten ‘gezonde’ teint. Omdat hij geen strepen nalaat, is het een echte bestseller. Laat hem een uurtje zitten, spoel af onder een warme douche en dep de huid zachtjes droog. Ontdek hier hoe je een zelfbruiner vlekkeloos aanbrengt.

€ 24,70 voor 200 ml o.a. via douglas.be.

9. Original Loose Powder Foundation SPF 15 van bareMinerals

9. Original Loose Powder Foundation SPF 15 van bareMinerals

9. Original Loose Powder Foundation SPF 15 van bareMinerals

Dit los foundationpoeder heeft een prima dekking en is ideaal voor de gevoelige huid. Je brengt ‘m met ronddraaiende bewegingen en een korte kabuki-kwast aan op het gelaat. Pluspunt: hij bevat een minerale SPF 15 die je huid (een beetje) beschermt tegen de zon.

€ 28,85 (i.p.v. 35,95) o.a. via zalando.be.

10. Good Fortune Eau De Parfum van Viktor&Rolf

10. Good Fortune Eau De Parfum van Viktor&Rolf

10. Good Fortune Eau De Parfum van Viktor&Rolf

Deze bloemige damesgeur van de Nederlandse designers Viktor Horsting en Rolf Snoeren blijkt enorm populair. Hij opent met venkel en gentiaanbloem, heeft jasmijn in het hart en bourbon vanille in de basis. Duurzame extra? De geur is volledig vegan en het flacon is navulbaar.

€ 81,89 voor 30 ml EDP o.a. via debijenkorf.be.

De populairste beautylabels van 2022

Cosmetify deed ook onderzoek naar de 100 meest gezochte beautymerken ter wereld. Op basis van Google-zoekopdrachten én Instagramvolgers, -betrokkenheid en -vermeldingen kwamen ze tot deze lijst. Opvallend? Er wordt steeds vaker de voorkeur gegeven aan duurzame, natuurlijke ingrediënten. Ziehier, de top 10 populairste beautylabels wereldwijd:

  1. Florence By Mills; de duurzame huidverzorgings- en make-upcollectie van ‘Stranger Things’-ster Millie Bobbie Brown.
  2. CeraVe; het – door dermatologen aanbevolen – huidverzorgingsmerk staat bekend om zijn producten verrijkt met drie essentiële ceramiden (ceramiden 1, 3 en 6-II), vetzuren en andere lipiden.
  3. Glossier; een minimalistisch en verfrissend cosmeticamerk met 2,7 miljoen Instagramvolgers. Geheim? Influencersamenwerkingen, esthetische tips en tricks én een prachtige packaging.
  4. The Body Shop; een Brits huidverzorgings-, schoonheids- en badmerk met opvallende geurtjes.
  5. Estée Lauder; haar producten worden verkocht in ongeveer 150 landen en gebieden, onder merknamen als Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, M-A-C, La Mer en Bobbi Brown.
  6. Revolution; een Brits merk dat innovatieve huidverzorging, cosmetica en haarproducten aanbiedt tegen een betaalbare prijs.
  7. Yves Rocher; Frans label met frisse geuren, natuurlijke cosmetica en straffe make-up.
  8. Olaplex; het haarverzorgingsmerk dat razendsnel opkwam sinds het minder dan tien jaar geleden begon in een Californische garage.
  9. Fenty Beauty by Rihanna; onder andere populair door hun inclusieve foundation, gezichtsprimer en Gloss Bomb.
  10. Caudalie; het in 1995 gelanceerde, Franse beautymerk biedt volledig plantaardige producten aan met 0% parabenen, siliconen en sulfaten.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De meest gegoogelde haarmerken in 2022

Hetzelfde deed Cosmetify voor haarmerken. Deze vijf labels werden, volgens hen, het vaakst opgezocht:

  1. Olaplex; het haarverzorgingsmerk dat razendsnel opkwam sinds het minder dan tien jaar geleden begon in een Californische garage.
  2. Ghd; een merk met professionele stijltangen, haardrogers, krulspelden en hete borstels – populair bij zowel professionals, beroemdheden als particulieren.
  3. BaByliss; opgericht in 1961 is het label uitgegroeid tot een leider in zowel elektrische beautytools als verzorging. Ze ontwikkelen en verkopen tondeuses, baardtrimmers, haarstylers... aan een democratische prijs.
  4. Paul Mitchell; het haarverzorgingsmerk van Paul Mitchell biedt al meer dan 40 jaar haarproducten en stylingtools van salonkwaliteit.
  5. Davines; opgericht te Parma (Italië) in 1983 geeft dit familiebedrijf de voorkeur aan  natuurlijke ingrediënten om professionele salonproducten te creëren. Ze compenseren bovendien 100% van al hun CO2-uitstoot.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Het populairste beautymerk in België

Bovenstaande lijstjes zijn de wereldwijde ’top’ maar misschien ben jij ook wel benieuwd naar wat jouw landgenoten smeren? Ook dàt weet Cosmetify ons te vertellen! In België (maar ook in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Noorwegen en Zweden) is Rituals – mét reden – het populairst. Lees hier ons interview met Raymond Cloosterman, oprichter van het fantastische lifestylemerk.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Ook populair

Openingsbeeld: Florence by Mills.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content