Tips van een expert: dé beauty-innovaties van morgen

Carole Lamarque

Innovatie, digitalisering, disruptie, artificiële intelligentie… Buzz-woorden die momenteel bij elke onderneming op de vergadertafel (zouden moeten) liggen om zich klaar te maken voor de toekomst. Maar wat kunnen wij als consumenten verwachten op gebied van innovatie? Wij vroegen het aan innovatie-experte Carole Lamarque. Zij licht de komende drie dagen de belangrijkste trends toe op gebied van beauty, gezondheid en cultuur. Zo weten jullie nu al welke producten we straks allemaal gaan kopen.

 

#BeautyTech

De beauty industrie is tot op heden relatief immuun geweest voor de effecten van technologie, maar de nieuwe golf van innovaties in deze sector is booming. #AdTech, #FinTech, #HealthTech zijn al gekende innovatietermen, maar waar staat #BeautyTech vandaag? Op CES 2017, dé trendbeurs voor consumenteninnovaties is het alvast een topic.

1. Slimme anti-aging

Digitale technologieën zullen ongetwijfeld een steeds grotere impact hebben op de beauty industrie met als vuurrode draad de ontwikkelingen van anti-aging producten en technologieën. Onderzoekers (in het Second skin project van MIT, Living Proof en Olivo) werken aan nieuwe materialen die een ’tweede huid’ creëren die de natuurlijke elasticiteit herstelt. De wetenschappers van MIT en Harvard hebben een onzichtbare polymeren-laag gecreëerd. Deze innovatie zou wel eens een game changer kunnen worden.

2. De nail art van de toekomst

Nagels? Ow yes! Volgens het JWT Future 100 rapport spreken we over een industrie van een slordige 2 miljard dollar. Monsterbudgetten dus, maar hoe kan je innoveren in deze business? On-demand diensten (zoals Uber) of online abonnementsdiensten zijn misschien een idee! Ik ben benieuwd wat onze Belgische expert Elfi De Bruyn, @glam_elfi hierover denkt. Mag het wat gekker zijn? Check dan ook deze internationale cult nagelkunstenaar onder de noemer ‘Succulent Nail Art‘.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

3. Beauty als bescherming

Ik kijk ook uit naar de influencers die op de trend rond polutie-fighting schoonheidsproducten zullen springen. Statista voorspelt dat het aantal smartphone-gebruikers in 2017 wereldwijd zal stijgen naar meer dan 2 miljard. We gaan onze snoetjes nog meer blootstellen aan kleine en grote digitale schermen dus houd je ogen en oren open voor merken die zullen inspelen op screen-beschermende producten.

4. David Bowie achterna

Last but not least en trending op YouTube en Instagram: mannen die make-up dragen en educatieve video’s posten. Deze mannelijke influencers spreken veel minder over het verbergen van hun gebreken, maar zetten hun gezicht in als een canvas voor hun creatieve expressie. Deze herpositionering van make-up als een creatief instrument, in plaats van een ‘vrouwelijk’ product, kan de verkoop van nieuwe producten stimuleren. Maak zeker kennis met Joppe De Campeneere op Instagram, een Belgische influencer. Het beautylabel Maybelline heeft ook voor het eerst een man aangesteld voor de lancering van nieuwe make-up. Instagram en YouTube-ster Manny Mua, gaat de nieuwe mascara zelf voorstellen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

BEAUTY TECH 4 YOU?

• Volg de nieuwste evoluties rond anti-aging en polutie-fighting op de voet.
• Denk out-of-the-nailbox met nieuwe nageltrends of bliksemsnelle at-home leveringen bijvoorbeeld.
• Actief in de make-up sector? Integreer man-make-up in het gamma. Hot en trending!

Meer tips van een experten

Tips van een expert: heb jij een flamingobaas?
Tips van een expert: zo blijf je in touch met je lichaam
Tips van een expert: zo krijg je een goede dosis zelfvertrouwen

Partner Content

Gesponsorde content