We vinden gezond eten steeds belangrijker. Maar hoewel de wil zeker aanwezig is, loopt de praktische kant van de zaak nog wel eens spaak. Dat ondervond ook Steffi Vertriest toen ze enkele jaren geleden besloot gezonder te leven. De Antwerpse twintiger gooide haar levensstijl 180 graden om. Ze begon te sporten, optimaal te ontspannen en gezond te koken. Ze goot haar tips in het boek ‘De Gezonde Goesting‘ en nu is er het vervolg: De ‘Meer Gezonde Goesting’ bevat nog meer tips, recepten en oefeningen. Aan Feeling verklapt ze drie dagen lang enkele van haar gouden tips. Vandaag verklapt ze enkele manieren om supersnel een gezonde maaltijd op tafel te toveren.

We vinden gezond eten steeds belangrijker. We staan steeds meer En de grootste spelbreker.. Dat is tijd! Een drukke agenda, een rijkelijk sociaal leven, sporten, kids,.. Het allemaal combineren blijft een uitdaging waardoor een gezonde maaltijd wel eens moet wijken voor een ongezonde hap. Op die momenten is het handig dat je weet wat je opties zijn! Hieronder 4 tips om supersnel een gezonde maaltijd uit je mouw te schudden.

1. Granola

Super lekker en super hip, maar ook vooral gezond en makkelijk. Granola kan je in grote hoeveelheden maken op een moment dat je daar tijd voor hebt. Het is een kwestie van de juiste ingrediënten bij elkaar te doen en in de oven te zetten. Dummie-proof dus én je ontbijt voor de komende 3 weken is gefixt. De recepten voor granola zijn eindeloos. En in de ochtend moet je enkel nog wat (plantaardige) yoghurt en vers fruit uit de koelkast halen. Zelf aan de slag? Probeer deze homemade granola met yoghurt, limoen en gember.

Lees verder op de volgende pagina

1 2
bekijk op één pagina

Meer tips? Je leest ze in ‘Méér gezonde goesting‘, vanaf 21 maart te koop. (24,99 euro) Of bekijk haar programma ‘De Gezonde Goesting’ vanaf 21 maart, elke woensdag om 11, 17 en 23 uur op njam!

Meer gezonde tips van onze experten: