Hét voornemen voor dit jaar? Zet nog meer groenten en fruit op het menu? Belanden ook bij jou iedere week fruit of groenten in de vuilnisbak, dan wil je deze trucjes even lezen.

1. Voeg keukenrol bij je sla

Enkele velletjes keukenrol zijn voldoende om de condens op te nemen. Dit zorgt dat de sla niet slap wordt. Toch een beetje slap? Week ze een vijftal minuten in ijswater.

2. De truc met de appel

Leg een appel tussen je aardappels, op die manier spruiten ze minder snel en blijven ze langer stevig. Andere appels bewaar je in de fruitschaal. Let op: bewaar ze niet bij de rest van het fruit, dat blijft minder lang goed in de buurt van appels. Bananen laat je best zo lang mogelijk aan elkaar zitten, zo worden ze minder snel bruin.

3. Was je bessen met azijn

Dit geldt ook voor aardbeien en andere rode vruchten. Meng 1 deel azijn met 2 delen water. Vergeet niet om goed af te drogen voor je ze in de koelkast plaatst.

4. Bewaar tomaten uit de koelkast

In de koelkast kunnen ze niet verder rijpen. Zo gaat de smaak en sappige textuur verloren.

5. Plaats verse kruiden in water

Het ziet er leuk uit en ze blijven langer vers. Worden ze slap, doe ze dan fijngesneden in een ijsklontvormpje. Voeg er een scheutje olijfololie overheen en vries in. Heel handig om in sauzen te verwerken en ze gaan niet verloren.

Recepten met groenten en fruit: