Wil je graag wat kilo’s kwijt, maar zie je het niet zitten om een zwaar dieet en strak sportschema te volgen? Dan hebben we goed nieuws voor jou, want dankzij deze eenvoudige tips verlies je calorieën zonder veel moeite.

1. Ga wandelen in plaats van cocktails drinken

Door je wekelijkse uitje met je vriendinnen in te vullen met een stevige wandeling, verlies je in no time calorieën. Bovendien speel je ook nog eens minder calorieën naar binnen omdat je geen cocktails drinkt of hapjes bestelt, maar geniet van de boslucht.

2. Spice things up

Pikant eten is niet alleen lekker, het geeft ook nog eens een boost aan je metabolisme. Hierdoor voel je je sneller verzadigd en komt je spijsvertering beter op gang waardoor je meer calorieën verbrandt. Haal die pepermolen dus maar boven.

3. Sta op de toppen van je tenen

Het is zo eenvoudig en je kunt het werkelijk altijd en overal doen. In de douche, tijdens het koken, wanneer je je tanden poetst,… Door op je tenen te gaan staan moet je een inspanning leveren om in evenwicht te blijven. En daarmee verband je calorieën.

4. Slaap je slank

Ook tijdens je slaap verbrand je calorieën. Bovendien eet je meer als je een slaaptekort hebt en kun je minder gemakkelijk nee zeggen tegen verleidingen. Voldoende slaap is essentieel, ook voor je lijn. Bovendien is het volgens deze wetenschapper zelfs levensgevaarlijk om te weinig te slapen. 

5. Kweek spieren

Voldoende beweging is belangrijk, maar probeer ook om extra spiermassa te kweken. Want spieren verbranden meer calorieën als je lichaam in rust is. Cardio is goed, maar vergeet dus ook niet om spieropbouwende oefeningen te doen. 

 

Meer tips voor een gezond lichaam: