Gewicht verliezen is zeker niet eenvoudig, maar met de juiste gewoontes kom je al een heel eind. Zin in een lager getal op de weegschaal? Neem dan deze 5 uitstekende manieren om te vermageren eens in acht.

Gewicht verliezen? Kweek deze 5 gewoontes

1. Drink meer water

Wanneer je gewicht wil verliezen, moet je minstens 1.5 liter water per dag drinken. Dat zorgt er niet alleen voor dat je lichaam afvalstoffen beter kan afvoeren, je zal ook minder snel honger krijgen. Bekijk hier onze tips om meer water te drinken.

2.  Eet meer groenten

Vervang witte rijst, pasta en wit brood door groenten of volkoren producten. Deze producten geven je meer energie en zorgen ervoor dat je minder snel honger zal krijgen. Bovendien vormen groenten een belangrijke leverancier van voedingsvezels, vitaminen en mineralen: het is dus nog eens goed voor je gezondheid ook.

3. Eet geen fruit meer na 15 uur

Hoewel fruit boordevol vitaminen zit, bevat het vaak jammer genoeg ook veel suiker. Probeer dus je fruit voor 15 uur te eten, zo heeft je lichaam voldoende tijd om de suikers te verbranden. Je wil wat gewicht verliezen? Dan eet je in de namiddag dus beter wat groentjes of noten als snack.

4. Schrijf op wat je eet

Je wil gewicht verliezen? Dan is het belangrijk nauwlettend in de gaten te houden hoeveel calorieën je per dag eigenlijk binnenspeelt. Enkel wie meer verbrandt, dan hij opeet zal er immers in slagen om gewicht te verliezen. Hou daarom een eetdagboek bij: dit maakt je bewust van je allemaal eet. Er bestaan tegenwoordig ook heel wat apps om je eetpatroon te monitoren zoals My Fitness Pal, hiermee kan je ook je calorieverbruik in de gaten houden.

5. Eet op een kleiner bord

De enige manier om gewicht te verliezen is door minder te eten. Probeer dus je porties te verkleinen, dit gaat eenvoudiger wanneer je eet op een klein bord.

Lees ook: