Onze darmen zijn de spiegel van onze lichamelijke én mentale gezondheid. Dat weet osteopaat Lynn De Merlier als geen ander. In haar nieuwe boek Goesting in gezondheid legt ze het uit vanuit een holistische visie. Veelvoorkomende aandoeningen komen aan bod: van zure oprispingen en leaky gut tot fibromyalgie, depressie en chronische vermoeidheid. Stress – dé kwaal van deze eeuw – wordt gelinkt aan wat we eten en welk effect dat heeft op onze darmwerking en ons gemoed. Op Feeling.be verklapt ze al drie dagen lang dé tips voor gezonde darmen. Vandaag verklapt ze ons hoe je ook kinderen groenten kunt laten eten.

“Bèèè, dat lust ik niet.” Klinkt dat zinnetje je bekend in de oren? En gaat het dan steevast over de groenten die op het bord van je kind liggen? Dan deel ik in deze blog graag enkele praktische tips met jou.

Gezond eten = groenten eten

Groenten maken een essentieel deel uit van een gezond en evenwichtig eetpatroon. Vooral opgroeiende kinderen moeten dagelijks hun portie groenten binnenkrijgen. Als ouder zorg je er dus voor dat er elke dag een snoepje van moeder natuur op hun bordje ligt. Om vervolgens weer vast te stellen dat je oogappel niet de minste intentie heeft om die groenten op te eten. Integendeel. Elke avond speelt zich aan je keukentafel een drama af dat niet zou misstaan in een Amerikaanse soap. Heel vervelend, voor alle partijen. Eet je kind geen groenten? En verkies je drama op televisie boven drama aan tafel? Dan zijn dit mijn tien tips:

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4 5
bekijk op één pagina

Meer over kinderen: