Een nieuw jaar! Nieuwe voornemens! Eindelijk vol energie door het leven én die vervelende extra kilo’s kwijt. Dat kan in zes stappen. Hello new you!

Een strikt dieet is geen goed idee. Wij zochten uit hoe je slanker én energieker wordt, en het nog volhoudt ook. En dat zonder uithongeren of strikt sportschema. Stress, weinig tijd en een gebrek aan de ‘juiste’ voedingsmiddelen op het moment dat je ze nodig hebt, zorgen ervoor dat we steeds minder gezond eten, het altijd maar moeilijker wordt om slank te blijven én dat we voortdurend moe zijn. Volg ons plan voor méér energie en je gaat vanzelf beter in je vel zitten.

Stap 1: schrap suiker

Om je energie constant op peil te houden, ziekte en extra kilo’s te vermijden, is het erg belangrijk om je suikerspiegel te beheersen en zo weinig mogelijk pieken en dalen te creëren. (Hier lees je nog eens hoe die suikerpieken werken en wat ze met je lichaam doen.) Uiteraard wil dat zeggen dat je liever geen suikerrijke desserts eet, maar ook koolhydraten als alcohol, brood, pasta en aardappelen beperk je liever. Door vezelrijke voeding te eten, komt energie trager vrij, waardoor je ook na je maaltijden fit blijft. Geen idee hoe je het aanpakt, lees dan hier dé tips om vanaf nu minder suiker te eten.

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4
bekijk op één pagina

Meer tips voor meer energie en minder kilo’s: