Je weet natuurlijk hoe belangrijk gevarieerde, gezonde voeding en voldoende beweging voor je is. Heb jij niet zo’n goede conditie óf heb je jaren niet gesport? Dankzij deze tips kun ook jij aan de slag.

Geniet jij van een heerlijke wandeling? Prima. Wist je dat samen wandelen met je partner zelfs goed is voor je relatie? hier lees je waarom. 

Een nieuwe start

Heb jij al een tijdje niet gesport en vind je het moeilijk de moed te vinden om er eindelijk voor te gaan? Je bent zeker niet alleen. Maar het is NOOIT te laat voor een nieuwe start. Fitness goeroe Tracy Anderson heeft al heel wat vrouwen op weg geholpen. Aan Goop vertelde ze wat belangrijk is als je aan de slag wilt.

1. Zie het niet als een race

Wanneer je de eerste keer terug een work-out doet, zal je merken je wat tijd nodig hebt om erin te komen. Word zeker niet paniekerig of wanhopig, sporten is geen race. Bouw in je eigen tempo op.

Wil je graag je metabolisme boosten? Hier lees je met welke work-outs je dat het best doet.

2. Vind een doel

Misschien wil je sporten om slanker te zijn, misschien wil je conditie opbouwen of misschien wil je een gezond lichaam voor je kinderen of partner. Wat het doel is, maakt in principe niet zo heel veel uit. Maar zorg wel dat je een doel hebt, een punt waarop je je kunt focussen. Zeker in het begin, is het doorbijten geblazen. Beweging nemen is niet moeilijk. Wat wel moeilijk is? Jezelf ertoe aanzetten. Als je zin hebt om toch op de zetel te blijven zitten of gezellig te gaan terrassen met vriendinnen, denk dan aan je doel. Na een tijdje – ja geduld is nodig, zoals gezegd, het is geen race – zul je zelfs écht genieten. Ook jij ja, ook al geloof je het nu zelf misschien nog niet.

3. Wees realistisch

Ieder lichaam is uniek. Dat wil zeggen: de ene vrouw is sportiever dan de andere en we doen niet allemaal graag hetzelfde. Zoek een work-out die bij je past. Kies er eentje met een intensiteit die je zelf aankan. Daarna kun je opbouwen.

4. Bijt door de pijn

Liegen zullen we niet doen, je zult op sommige momenten afzien. Bijt door de pijn. Denk aan je doel. Achteraf zul je je beter voelen en zal het steeds beter gaan. Sporten is ook grenzen verleggen.

5. Sluit je aan bij een groep

Alles is leuker als je het samen kunt doen. Sluit je dus aan bij een groep. Dat kun je doen door je in te schrijven voor een groepsles, met vriendinnen afspreken om samen een work-out uit te voeren óf online. Er zijn online allerlei groepen waarbij je je kunt aansluiten, je leest er tips en succesverhalen en krijgt er regelmatig oefeningen. Bovendien voel je je niet alleen met je uitdaging én blijf je gemotiveerd. Sport jij liever thuis? Dan is een online groep perfect.

Meteen aan de slag

Tracy Anderson deelt op Youtube heel wat video’s waarmee je thuis aan de slag kunt. Ze doet tal van work-outs. Deze work-out op basis van danspassen is perfect om te beginnen. Het is erg leuk, je verbrandt er calorieën mee en je brengt je lichaam in vorm.

https://www.youtube.com/watch?v=7GQfKx2RkQs

Meer tips voor een gezonde levensstijl:

BRON: Goop