Trump en zijn spectaculaire plannetjes worden niet door iedereen gesmaakt, dat is duidelijk. Sinds hij aan de macht is, staat er één ding nog steeds bovenaan zijn to-do list: de muur tussen Mexico en de Verenigde Staten. Die is er nog steeds niet en dat mag gerust zo blijven, vindt het Zweedse sportmerk Björn Borg. Met dit initiatief aan de grens tonen ze dat – ondanks alle rivaliteit – sport mensen weer kan herenigen.

Begin dit jaar maakte het Italiaanse kledingmerk Diesel ook al een statement tegen de muur met deze prachtige ‘Make love not walls’ campagnevideo.

Borg Open

Het Zweedse sportmerk Björn Borg heeft een tennismatch georganiseerd op de grens tussen de Verenigde Staten en Mexico. Aan elke kant van de grens stond er een speler – Mariano Argote voor Mexico en Peter Clemente voor de Verenigde Staten. De helft van het plein lag op Mexicaans grondgebied, de andere op Amerikaans.

‘Borg Open – Tennis across Borders’ is een initiatief waarmee Björn Borg streeft naar een open wereld waarin sport de kracht heeft om mensen te herenigen. De wereld van vandaag zit immers vol met conflicten en frustratie waardoor mensen en naties aangezet worden om muren te bouwen tussen elkaar. Maar rivaliteit kan ook soms goed zijn. Het pusht je namelijk ook om beter je best te doen en het beste uit jezelf te halen. Dus waarom muren bouwen als je kan leren van elkaar?

Tennis Across Borders

Dat is de reden waarom Björn Borg op 29 juni een tennismatch organiseerde aan de Tijuana Rivier, tussen San Diego (VS) en Tijuana (MX). Henrik Bunge, CEO van Björn Borg legt het initiatief verder uit: “Borg Open is onze manier om te tonen dat wij als sportmerk geloven in een open wereld. Jammer genoeg is dit initiatief niet voldoende om diegenen die een muur willen opzetten van gedacht te doen veranderen. We hopen dat mensen door dit initiatief elkaar kunnen inspireren om samen aan sport te doen in plaats van muren te bouwen.” Amen.

Meer over Trump

DELEN