Hoewel we de laatste tijd niet mogen klagen over het aanbod van make-up winkels in België, is er toch nog altijd ruimte voor een cultmerk als Nars. Dit moet je weten:

 

Wie is François Nars?

De Franse visagist maakte faam met zijn werk voor Vogue. Zijn talent om een sterk beeld neer te zetten en tegelijk de persoonlijkheid van het model te tonen maken van hem een van de belangrijkste beeldmakers van deze tijd. Nars is de man die de jaren 90 een gezicht gaf met zijn nude make-up. Maar hij is even sterk in gesofisticeerde glamourlooks. Omdat hij niet het gewenste effect kreeg ontwikkelde hij zelf een lipstick. Het Amerikaanse grootwarenhuis Barneys lanceerde hem in 1994 in 12 tinten, die meteen uitverkocht waren.

 

 

Waarom moet je het kennen?

Vandaag is Nars uitgegroeid tot een internationaal cultmerk met een 600tal referenties. Het grafische logo en strakke matzwarte design is een (veel gekopieerde) standaard in make-up verpakkingen. Ook met tongue-in-cheek namen als Orgasm en Dirty Mind gaat Nars net dat stapje verder dan de concurrentie. En met supermodellen en dito beautybloggers als fans heeft het merk serieuze referenties.

 

Wat moet je proberen?

The Multiple

The Multiple, een make-up stick voor ogen, wangen en lippen, was een van de eerste multifunctionele producten.

Orgasm blush

De legendarische Orgasm blush dankt zijn succes aan de perzikroze kleur die iedereen lijkt te flatteren.

Concealer

De concealers houden de klok rond.

Lipsticks

De intens gepigmenteerde lipsticks.

Bronzing powder

Bronzing powder, een alltime bloggers favourite.

Waar te koop?

Parfuma, Eiermarkt 31, 2000 Antwerpen. Meer informatie vind je op parfuma.com en narscosmetics.eu

Nog meer beautytips vind je hier: