We kennen het allemaal, dat late-night hongergevoel dat je doet snakken naar een, juist ja, snack. We proberen er niet aan toe te geven om dan te eindigen op de keukenvloer met een gigantisch stuk chocolade. Wij stellen je voor: dé oplossing. Want het bestaat: late-night snacks die de slaap bevorderen én waarvan je niet aankomt!

 

Een plakje kaas

Een plakje kaas bevat eiwitten en vetten waardoor je je meteen verzadigd voelt. Bovendien bevat kaas ook het stofje aminozuur-tryptofaan, dat zorgt voor een slaperig gevoel.

Hier lees je welke voedingsmiddelen je nog kunt eten voor een goede nachtrust.

Ontbijtgranen

Volkoren ontbijtgranen, granola of muesli zijn gemakkelijk te verteren. Bovendien tellen ze slechts 200 calorieën per kom!

Eet jij graag een snackje tussendoor? Ontdek dan hier welke 15 snacks minder dan 100 calorieën bevatten!

Magere Griekse yoghurt

Ongeveer 100 tot 150 calorieën telt een portie yoghurt en het bevat net als kaas het stofje tryptofaan waardoor je je slaperig gaat voelen. Nog beter nieuws: yoghurt kalmeert ook je maag waardoor je minder snel wakker zal worden door een moeilijke spijsvertering. Een goede nachtrust verzekerd dus!

Ontdek hier hoe je een frozen yoghurt reep bereidt; zomers én gezond!

Twee plakjes kalkoen

Deze topper bevat niet meer dan 100 calorieën én een plakje kalkoen geeft je ook een slaperig gevoel. Wanneer je oma na het volgende familiediner de restjes aan je wil meegeven, neem je dus beter dat Tupperware-doosje met beide handen aan!

Appel met pindakaas

Appels bevatten veel vezels en de proteïnen in de pindakaas zorgen voor een heerlijk voldaan gevoel zonder je een opgeblazen gevoel te geven.

Magere chocoladepudding

Wij zijn alvast fan! Een portie chocoladepudding bevat ongeveer 90 calorieën én het ligt niet zwaar op de maag!

Ben jij een chocoladeliefhebber? Lees dan zeker ook hoe chocolade je hersens kan boosten.

Babyworteltjes

Ze zijn “oh zo klein” maar ook “oh zo voedzaam“! Nog beter nieuws: een worteltje bevat slechts vier (vetvrije) calorieën. Een perfecte en gezonde snack voor het slapengaan!

Bananen

Deze toppers zitten vol met verzadigende vezels én dat slaapverwekkend stofje ” tryptofaan”. Jouw redding op een hongerige en rusteloze avond!

Meer snack-tips: